Sofia den första födelsedagstårta

Tredje och sista tårtan var en födelsedags tårta till en tjej som fyller 7 år. Önskemålet var något med Sofia den första (barnprogram på Disney) och detta blev resultatet.
 
 
Tårtan är gjord som Sofias klänning (lila med vita blommor) och ovanpå ligger en avbild av Sofias prinsesskrona.
 
Självklart är innehållet en klassisk prinsesstårta med sylt, vaniljcreme och grädde.
Spacklad med grädde och täckt med marsipan. Rosorna är även de i marsipan, men kronan och övriga dekorationer är gjorda i sugar- och Flowerpaste.
 
 
Taggar: Disney tårta, Sofia den första tårta;

Kommentarer :

#1: Daniella

Hej! Var bor du och hur mycket skulle kosta en Sofia den första tårta för 15 portioner ungefär?
Mvh, Daniella

Svar: Hej Daniella!Kul att du hittat till min blogg och att du gillar mina tårtor!
Jag bakar tyvärr inte tårtor på beställning, utan bara till mig själv, nära och kära.
Men använd gärna mina recept och bilder som inspiration om du vill baka själv!
Med vänlig hälsning, Emma "Emmabakad"
Emma Hannesdottir

skriven

Kommentera inlägget här :