Choklad och hallon tårta i två varianter

Har provat mig fram lite med tårtor med chokladbotten och hallonfyllning.
Denna gjorde jag till min pappa på hans födelsedag.
 

Jag vart inte riktigt nöjd med denna tårta varken i smak eller utseende.
I denna använde jag mig av chokladbotten från Black and White tårtan, tyvärr gjorde jag den i en form när jag bakade och den är då svår att dela, så den blev bara i två delar. Bakade den även i en annan ugn än vanligt så den blev både smulig och torr. Hallongrädden till fyllning är dock svår att misslyckas med! 
Jag täckte denna tårtan med chokladkrämen från Black and White tårtan och den gillade jag inte! Den blev både tjock och klumpig, vilket gjorde det svårt att spackla på den snyggt.
 
Den andra tårtan gjorde jag till mig själv på min födelsedag!
 
 

Denna gjorde jag mest för att prova chokladpasta för första gången. Denna är gjord på vanliga chokladbottnar med hallongrädde som fyllning och täck med chokladpasta med marsipan. Denna tyckte jag också blev något torr men chokladaskar är fruktansvärt god!
Blomman är gjord av gumpaste.
Taggar: chokladtårta, hallon och choklad;

Kommentera inlägget här :