Giant cupcake tårta

Direkt efter jul och nyårsstressen har jag ett eget litet födelsedagsbarn, detta året blev hon 6 år!
På självaste födelsedagen blev hon firad med en liten cupcake!
 
 
 
Denna härliga tårta är två tårtor ihopsatta, båda är gjorda på en ljus botten och fyllda med glasscréme och daimgrädde. Bottendelen är spacklad med vit chokladsmörkräm och täckt med marsipan.
Jag gjorde som en vanlig tårta och vände den sen uppochner.
Överdelen är monterad i en skål för att få kupolformen, sen har jag tippat ut den och placerad på den nedre delen. Mellan delarna har jag en tårtbricka för att hå stabilitet och för att den ska gå att äta som två tårtor, en i taget.
Toppen är sedan spritsad med whipped crémecheese grädde (från red velvet tårtan).
Fjärilar och blommor är gjorda i sugerpaste.
 
Jag har bilder på hur jag monterade tårtan, jag ska försöka leta upp dem och publicera här så att det är lite enklare att förstå uppbyggnaden.

Kommentera inlägget här :