Kokosmintfudge

Jag älskar mint, så i år provade jag på detta recept som jag hittade på Ica.
Blev lite besviken då det inte smakade alls som jag tänkt mig, 
tyckte det blev mer kokos än mint :(
 
 
1 1/2 dl kondenserad mjölk
några droppar grön hushållsfärg
2 krm pepparmintarom
5 dl riven kokos (5 dl motsvarar ca 200 g)
1 dl florsocker (1 dl motsvarar ca 60 g)
50 g mörk choklad till garnering
 
Klä en form, ca 18 x 18 cm (för 35 st), med plastfolie.
Blanda den kondenserade mjölken i en bunke med den gröna färgen och mintaromen.
Rör därefter ner kokos och florsocker. Smaka av och tillsätt ev mer pepparmint.
Tryck ut smeten i formen och jämna till med t ex en sked. Ställ kallt i ca 2 timmar.
Stjälp upp och skär fudgen i små fyrkanter. Lägg på en bricka klädd med bakplåtspapper.
Bryt chokladen i bitar. Smält den försiktigt i mikron eller över vattenbad.
Ringla eller spritsa chokladen över kokosfudgen.
Låt stelna i kylen och förvara kallt fram till serveringen.

Kommentera inlägget här :