Dodge bil tårta

Här kommer en beskrivning på hur jag gjorde biltårtan. 
En Dodge RAM 3500.
 
Tårtan är en ljus tårtbotten, bakad i långpanna. Tillskuren och ihopbyggd.
Bottendelen är fylld med hallonsylt och glasscreme på samma lager.
Förarhytten har även ett lager med samma fyllning.
Sen täcker jag allt med vaniljsmörkräm.
Och täcker hela bilen med röd sugerpaste.
Sen lägger jag på detaljer som tex. fönstren i svart marsipan.
Fönster och andra detaljer är penslade med silver dust för mer effekt.
Flaket är stämplat med silver dust.
Däcken är av tårtbotten täckta med smörkräm och inlindade i svart marsipan.
Så med andra ord går ALLT på tårtan att äta!
En tårta med mycket jobb bakom, men med ett lyckat och uppskattat resultat!
 Här är en bild på brorsans bil som jag utgick ifrån.
 
 

Kommentarer :

#1: Malin

Hej. Minns du ungefär hur bred den var och hur har du gjort "ställningen" som den står på?

Svar: Jag snickrade ihop en ställning, en träplatta med fyra ben som den står på.Jag skulle gissa på att den är 25x13cm.
Emma Hannesdottir

skriven
#2: Malin Fredriksson

Okej tack så mycket :-)

skriven

Kommentera inlägget här :