Marshmallows svampar

Dessa enkla, roliga och mycket goda tilltuggen består endast av marshmallows och choklad.
 

Mario livssvampar och växa svampar ger stor effekt på kalaset!
 
Dessa görs enkelt genom att trä marshmallows på grillpinnar och sen doppa i smält choklad eller candy melts.
Jag tyckte att enbart vit choklad var för fast att doppa i och candy meltsen blev alldeles för rivning så jag har blandat vit choklad och vit candy melts för att få en bra konsistens. Jag färgade massan med chokladfärgnings pulver, dock gillade jag inte att de var i pulverform då det blev klumpar som var svåra att lösa, så färgen blir lite prickig.
Har man ingen chokladfärg (oljebaserad) kan man köpa färdig färgad candy melts, vilket nog är det enklaste. Vanlig livsmedelsfärg funkar inte till att färga choklad då den är vattenbaserad.
För att få prickarna har jag spritsat på smält vit choklad, men det går även att lägga på vita strössel pärlor.
Ögonen är påmålade med livsmedelspenna.
 
  
 
 
 

Kommentera inlägget här :