Doptårtor till liten pojke

Den stora beställningen denna helg var en 40 bitars doptårta till en liten pojke.

Tyvärr så missberäknade jag tiden lite, trodde jag skulle hunnit mer än vad jag gjorde. Så tyvärr ledde detta till att jag inte hann med dekoreringen på tvåvåningstårtan så bra som jag ville, känner mig inte helt nöjd med andra ord. Men det viktigaste är att mottagaren av tårtan blev nöjd.
 
 
Båda tårtorna i våningstårtan är fyllda med chokladmousse och glasscreme.
 
Förutom denna våningstårta blev det även en liten tårta vid sidan om.
En med små babyskor!
 
 
Denna tårtan är en klassisk prinsesstårta med sylt och vaniljcréme på ena lagret och grädde på den andra.
 
Båda tårtorna är spacklade med grädde och täckta med marsipan. Dekorationerna består av suger- och flowerpaste.
 
    
 
 

Kommentera inlägget här :