Skolavslutning med choklad- och hallontårta

Sommaren är äntligen här och med den kommer skolavslutning!
Bloggen har ju varit ganska död ett tag och nu kom en riktig bomb med inlägg från månader tillbaka.
Jag har haft en ganska så fullspäckad höst och vår så tiden till bakning och bloggande har inte riktigt funnits.
Men nu äntligen är det välförtjänta sommarlovet här med 8 veckors ledighet att fylla energidepåerna med!
 
På självaste skolavslutningen brukar vi lärare fira avslutet med lite tårtkalas och självklart ställer man upp och bakar lite gott till detta! I år blev det en choklad- och hallontårta och en marängtårta.
 
 
Denna är gjord på chokladbottnar fylld med två lager hallongrädde. Spacklad med whipped crémecheese grädde, denna gången färgad rosa. Jag spritsade lite av resterna som dekoration och lade på lite härliga svenska jordgubbar, hallon och blåbär, toppat med lite minimaränger!
 
 
Jag gjorde även en av mina favorittårtor som jag skrivit om tidigare.
Marängtårta med rice krispies, fylld med chokladkräm och lemoncurdgrädde.
Dekorerad med smält choklad, frukt och bär.
Denna är enkel att göra och går alltid hem, alla ÄLSKAR den och även jag!
 
Nu ska jag ha semester och bara vila och njuta av ledigheten, vet vem kanske det även bakas en tårta eller två?!
 
TREVLIG SOMMAR
ÖNSKAR EMMABAKAD!

Kommentera inlägget här :