Black and White tårta med petals.

 
 Idag var min sista fasta dag på jobbet så jag ville bjuda på något till fredags kaffet!
Så det fick bli en black and white tårta täckt med smörkräm.
 
 
Black and White tårtan består av en chokladbotten i tre delar med vitchokladgranache mellan lagerna.
Recept på denna tårta hittar ni under recept fliken.
 
 
Hela tårtan är först täckt med ett vitt lager smörkräm.
Sen har jag täckt kanten med trefärgad smörkräm i tekniken petals.
När man gör petals spritsar man ut tre punkter på rad, nerifrån och upp i de olika färgerna, sen tar man baksidan av en sked och trycker ut punkten och drar ut dem lite. Så fortsätter man varvet runt och som avslut kan man antingen göra enbart punkterna utan att trycka ut, eller så kan man bara trycka till dem lite utan att dra i dem som innan.
 
 
 
 
 Som avslut spritsade jag en liten volang längs kanten längst upp som en lite extra detalj.
 
 
 Som toppdekoration blev det två små rosor med lite blad till och några lila blommor, alla gjorda i sugerpaste.
 
 
Både jag och mina arbetskamrater blev mycket nöjda med resultatet då denna skapelse var himmelskt god!!!
 
 
Trevlig helg!

Kommentera inlägget här :